LEVEL DESIGNER / GAME DESIGNER

BEWARE THE CUBE is a Die&retry game on PC. The player controls a magical cube driven by an unknown power which has the ability to change the gravity. The cube mysteriously finds himself into huge cubes composed of labyrinths and traps. He will have to overcome obstacle of each face to get off this dimension.

Escape the labyrinth by changing the gravity to climb on walls. But beware the cube(s), spikes, lasers and other traps on your way, any contact is fatal. Make your way out won't be easy so stay sharp and show your skill to beat the labyrinth.

Nous avons mis en place un outil de level design afin de créer des plans cohérents avec des metrics précises.

Cet outil m'a permis de créer plusieurs niveaux très rapidement afin de commencer le prototypage.

La difficulté d'un niveau est impactée par le nombre de de pièges ainsi que le nombre de plans utilisés comme zone de jeu.

BLOCKING & SET DRESSING

PLANS & CONCEPTUALIZATION : First level

Grâce à l'outil de conceptualisation, chaque blocking réalisés fut précis et rapidement fait. Chaque niveau fut playtester nombre de fois avant de passer au set dressing.

l'habillage des niveaux fut un process long mais important, l'univers graphique du jeu prenant une grande place dans le projet. 

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